piątek 07.09.2018 Kościół Łaski ul. 1-Maja 45, Jelenia Góra
19:30 Simone Kermes sopran Capella Cracoviensis Jan Tomasz Adamus klawesyn / prowadzenie
George Frideric HANDEL Antonio VIVALDI Nicola PORPORA

wstęp 10 zł - cegiełka na fundusz remontowy kościoła


George Frideric Handel - Uwertura opery „Alcina“
George Frideric Handel - aria Armidy „Furie terribili“ z opery "Rinaldo"
George Frideric Handel - Preludium z opery "Rinaldo"
George Frideric Handel - aria Kleopatry „Piangeró la sorte mia“ z opery "Giulio Cesare"
Anotnio Vivaldi - koncert g-moll RV 157 Allegro-Largo-Allegro
Nicola Porpora - aria Acisa „Alto Giove“ z opery "Polifemo"
Nicola Porpora - uwertura do opery "Agrippina"
Nicola Porpora - aria Arminio „Empi, se mai disciolgo“ z opery "Germanico in Germania"
Antonio Vivaldi - aria Farnace „Gelido in ogni vena“ z opery "Farnace"
Antonio Vivaldi - koncert skrzypcowy RV 315 op.8 no. 2 "Lato"
Giovanni Battista Pergolesi - aria Aristei "Tu me da me dividi" z opery "L'Olimpiade"
Johann Adolf Hasse - aria Siface „Come nave in mezzo all'onde“ z opery "Viriate"



Simone Kermes niemiecka sopranistka i jedna z najbardziej charakterystycznych osobowości na obecnym rynku muzyki klasycznej. Od lat śpiewa na najlepszych scenach, m.in. Metropolitan Opera, czy opery w Paryżu, Wiedniu, Berlinie, Carnegie Hall, czy Palau de la Musica w Barcelonie. Jej albumy zdobyły m.in. Choc de Le Monde de la Musique, Diapason d’Or, czy Grammophone.


Capella Cracoviensis 
najbardziej dynamicznie rozwijający się polski zespół specjalizujący się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej. Dzięki konsekwentnemu wsparciu Miasta Krakowa CC może realizować ambitne projekty w sposób bezkompromisowy i na najwyższym poziomie artystycznym, współpracując z wybitnymi muzykami o podobnej wrażliwości i porównywalnej odwadze. Regularnie koncertują z CC Vincent Dumestre (Le Poème Harmonique), Fabio Bonizzoni (La Risonanza), Alessandro Moccia (Orchestre des ChampsÉlysées), Andrew Parrott, Paul Goodwin czy Ensemble Oltremontano, gościnnie zaś Accademia Bizantina, Fretwork, Nachtmusique, Paul McCreesh, Giuliano Carmignola czy Christophe Rousset (Les Talens Lyriques). Obok działalności koncertowej CC bada terytoria barokowej i klasycystycznej opery, z powodzeniem realizując w Polsce ich sceniczne wersje: Amadigi Handla, Wesele Figara i Don Giovanni Mozarta czy Orfeo ed Euridice Glucka.

Jan Tomasz Adamus dyrektor zespołu. Studiował w krakowskiej Akademii Muzycznej oraz w Sweelinck Conservatorium Amsterdam. Organista i założyciel ensemble Harmonologia, z którym zrealizował polskie prawykonania na historycznych instrumentach m.in. Pasji wg św. Mateusza, Mszy Koronacyjnej, oper: "Griselda" Vivaldiego, "Rodelinda" Händla, "Le nozze di Figaro" Mozarta. Jest autorem prac poświęconych dawnej praktyce wykonawczej, był wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu. Od 2000 roku kreuje linię muzyczną Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy. Był związany z wrocławskim festiwalem muzyki dawnej Forum Musicum oraz Wratislavia Cantans. Od 2008 roku dyrektor naczelny i artystyczny chóru i orkiestry Capella Cracoviensis, która pod jego ręką stała się wybitnym, dynamicznie rozwijającym się zespołem grającym na historycznych instrumentach w zgodzie z dawną praktyką wykonawczą. Realizuje także śmiałe przedsięwzięcia operowe.